[O1] klimatyzacja nie daje się wyłączyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anjaro
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O1] klimatyzacja nie daje się wyłączyć

    Zamieszczone przez greg44
    Widziałem na ulicy taka OII przed FL z dziennymi na długich, ale podejrzewam że miała jakiś dodatkowy moduł wstawiony tak jak w Audi A6 montowali.
    Ja tak mam zrobione. Nie wiem kiedy to widziałeś bo w wa-wie też bywałem więc może to mnie widziałeś (choć z pewnością nie jestem jedyny).
    Nie dało się tego zrobić vcds-em bo sterownik nie chce tego obsłużyć. Ja zamontowałem dodatkowe urządzonko, które sprawdza czy światła mijania są włączone czy nie i wtedy 'dzienne' na długich świecą z mocą 25-30% (jakoś tak).
    Zmianą dzienne/mijania to już zostawiłem czujnikowi światła/deszczu bo mam ori.
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O1] klimatyzacja nie daje się wyłączyć

    witajcie,
    przeleciałem wyniki szukajki forumowej. ogólnie mam problem odwrotny - większość narzeka, że nie może włączyć klimy, ja natomiast nie mogę jej kompletnie wyłączyć :| od wczoraj - wsiadłem do auta, po odpaleniu kontrolka AC świeci się niezależnie od położenia samego przycisku. sprawdziłem szybciutko VCDSem w korku - faktycznie, silnik-kanał 50-wskazuje włączony kompresor, co zresztą znajduje potwierdzenie w obrotach nagrzanego silnika na biegu jałowym. interesujące jest dodatkowo to, że da się wyłączyć klimatyzację - w kombinacji przycisk AC "on"+wentylator na "0", ale w obecnych warunkach trudno jeździć bez nawiewu...

    ogólnie wszystko działa i nawet w sumie aż tak bardzo mi nie przeszkadza, że klimatyzacja pracuje (sucho w aucie), ale czy to bezpieczne - mignęły mi przeróżne informacje, że kompresor nie powinien dać się włączyć w temp. ujemnych bo grozi tu jego uszkodzeniem, a tu -7*C i wszystko pracuje

    ---
    miejsce na reklamę: klimatyzacja zamontowana przez polecany na forum warsztat "klima-mot" z piotrkowa. to już drugi fuckup z ich strony - najpierw okazało się, że wsadzili mi niewłaściwy przekaźnik wentylatorów-w kontakcie z panem szefem nic mądrego nie uzyskałem(wina termostatu rzekomo..) i musiałem poradzić sobie i tak sam(=znaleźć faktyczną usterkę i kupić sobie tę część), teraz druga przemiła niespodzianka. koniec reklamy.

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Może przycisk się zesrał w sensie styki się skleiły. Trzeba by rozebrać konsole środkową i sprawdzić miernikiem czy załącza i rozłącza.

      Jeżeli temperatura czynnika jest za niska to klima się nie włącza aby nie uszkodzić układu. Generalnie przy ciepłym silniku w komorze silnika masz temperaturę sporą wyższa jak temp otoczenia i dlatego klima się załącza.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez mroko
        Może przycisk się zesrał w sensie styki się skleiły. Trzeba by rozebrać konsole środkową i sprawdzić miernikiem czy załącza i rozłącza.
        ale da tak jak napisałem - w jednej, szczególnej, konfiguracji = wentylator na "0"+przycisk klimy na "on", czyli coś on jednak robi

        Zamieszczone przez mroko
        Jeżeli temperatura czynnika jest za niska to klima się nie włącza aby nie uszkodzić układu. Generalnie przy ciepłym silniku w komorze silnika masz temperaturę sporą wyższa jak temp otoczenia i dlatego klima się załącza.
        dziś natychmiast po zapaleniu samochodu przy -7* klima się załączyła, nie stało się to np. 5 minut po odpaleniu - czy przy tej temp jest OK?

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez czernobyl
          ale da tak jak napisałem - w jednej, szczególnej, konfiguracji = wentylator na "0"+przycisk klimy na "on", czyli coś on jednak rob
          Bo obwód przełącznika klimy jest zamykany przez włącznik wentylatora. Dlatego możesz wyłączyć klime przełącznikiem od wentylatora. Generalnie klima nie może się włączyć gdy nie masz włączonego wentylatora (nawiewu w kabinie).

          Zamieszczone przez czernobyl
          dziś natychmiast po zapaleniu samochodu przy -7* klima się załączyła, nie stało się to np. 5 minut po odpaleniu - czy przy tej temp jest OK?
          Ale słyszałeś że sprzęgiełko kliknęło czy tylko wnioskujesz po tym że obroty wzrosły?

          Bo ja u siebie ostatnio testowałem i obroty wzrastały, wentylatory chłodnicy się włączały ale kompresor nie klikał więc się nie włączał, chyba że w zimie tak cicho klika że go nie słyszałem. Ale jak będzie trzeba to sprawdzę jeszcze raz.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez mroko
            Generalnie klima nie może się włączyć gdy nie masz włączonego wentylatora (nawiewu w kabinie).
            no właśnie ja mogę - wentylator na "0" oraz przycisk klimy na off = włączona klimatyzacja

            Zamieszczone przez mroko
            Ale słyszałeś że sprzęgiełko kliknęło czy tylko wnioskujesz po tym że obroty wzrosły?

            Bo ja u siebie ostatnio testowałem i obroty wzrastały, wentylatory chłodnicy się włączały ale kompresor nie klikał więc się nie włączał, chyba że w zimie tak cicho klika że go nie słyszałem. Ale jak będzie trzeba to sprawdzę jeszcze raz.
            ok, sprawdzę dokładniej jeszcze raz, bo wnoszę tylko po wzroście obrotów. natomiast -tak jak pisałem już- wczoraj w korku przy -3* sprawdziłem sobie i VCDS wskazywał, że klima działa, kompresor włączony

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              I jak udało się coś ustalić?
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                tak,
                1. sprzęgiełko niezaprzeczalnie klika - słychać, testy robione kilkukrotnie
                2. vcds cały czas pokazuje, że klima działa (poza wspomnianą pozycją wentylator "off" + przycisk klimy "on")
                3. wyjęcie bezpiecznika nr 16 (teoretycznie sterownik klimatyzacji) nie rozwiązuje problemu, bo o ile wyłacza się klimatyzacja, to auto przechodzi w jakiś tryb awaryjny i nie sposób zagrzać silnika (zapewne otwarty termostat) oraz chodzą wentylatory nawet po zgaszeniu silnika. dodatkowo wyszło, że przycisk "AC" z żaróweczką został wpięty nieco oszukańczo - po wyjęciu bezpiecznika nr 16 i wciśnięciu AC zaświeca się żaróweczka. Wg schematów elektrycznych wychodzi natomiast, że żaróweczka podświetlająca napis "AC" ma prawo zaświecić się dopiero wtedy, gdy wszystkie warunki do uruchomienia klimatyzacji zostają spełnione - to ma być sygnał powrotny z przekaźnika J293, ale wg panów z piotrkowa niekoniecznie.
                4. pomimo punktów 1 i 2 wcale nie mam pewności, że system klimatyzacji -poza tym, że jest napędzany- działa, bo w sumie dość konkretnie parują szyby i nie sposób pozbyć się rosy bez uchylenia okien

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  To albo coś namieszali albo może ześwirował sterownik wentylatorów.
                  Mocno dziwna sprawa.
                  Ale może odłączyć przewody od sprężarki żeby rzeczywiście czegoś nie uszkodzić. Bo włączenie klimy przy ujemnych temperaturach spowoduje zamarznięcie parownika. Dlatego sterownik wentylatorów dostaje sygnał z czujnika temperatury zew (tylko to jest inny czujnik niż ten co daje wskazanie na zestaw wskaźników) i przy temp poniżej 2 stopni nie pozwala włączyć klimy.
                  A z tym przyciskiem to wygląda jakby + wzięli nie z przełącznika wentylatorów i tylko z jakiegoś stałego + tylko czego to działa w tak dziwnych konfiguracjach? Może właśnie sterownik wentylatorów coś dodatkowo miesza.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • czernobyl
                    L&K
                    • 2008
                    • 1276
                    • Octavia III (5E3)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez mroko
                    Ale może odłączyć przewody od sprężarki żeby rzeczywiście czegoś nie uszkodzić. Bo włączenie klimy przy ujemnych temperaturach spowoduje zamarznięcie parownika
                    dzięki, tak zrobię
                    niestety, w związku z pracą i pogodą nie miałem dziś szans, chyba będę musiał od razu poprowadzić sobie do kabiny dodatkowy "siłowy" wyłącznik klimy na amen
                    Zamieszczone przez mroko
                    sterownik wentylatorów dostaje sygnał z czujnika temperatury zew (tylko to jest inny czujnik niż ten co daje wskazanie na zestaw wskaźników) i przy temp poniżej 2 stopni nie pozwala włączyć klimy.
                    A z tym przyciskiem to wygląda jakby + wzięli nie z przełącznika wentylatorów i tylko z jakiegoś stałego + tylko czego to działa w tak dziwnych konfiguracjach? Może właśnie sterownik wentylatorów coś dodatkowo miesza.
                    to akurat wiem - z racji wspomnianego pierwszego problemu tematykę sterownika i sterowania klimatyzacją w BFQ zaliczałem przez cały czerwiec i lipiec br - mógłbym magisterkę pisać :P - ale praktycznie - gdzie jest czujnik temperatury do klimatyzacji? (albo gdzie powinien być - w chwili obecnej nie zdziwiłbym się, gdybym zamiast czujnika dostał kawał kabla zamykającego obwód między pinami sterownika j293)

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      czernobyl, u mnie czujnik od klimy jest w kratce z przodu tam gdzie mam dzienne (przynjamniej tak jest przy ori klimatroniku)
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • mroko
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 659
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        piotrek_os, w przypadku zwykłej klimy jest troszkę inaczej.

                        Przy zwykłej klimie też jest czujnik za kratką w zderzaku ale on daje sygnał tylko na zestaw wskaźników G17.
                        Natomiast od klimy, może źle się wyraziłem wcześniej, to nie jest do końca czujnik temperatury tylko wyłącznik termiczny F38. Znajduje się on w podszybiu po stronie kierowcy przy mechanizmie wycieraczek. Wygląda identycznie jak ten w zderzaku tylko działa na tej zasadzie że jak temp spada poniżej 2 stopni to przerywa obwód a jak wzrośnie powyżej 5 to zwiera. Generalnie daje sygnał to sterownika wentylatorów J293. Oczywiście żeby się do niego dostać trzeba zdemontować wycieraczki i plastiki podszybia.
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          mroko, tylko jak kolegaczernobyl, miał dokładana klime to ten czujnik moze mieć w "każdym praktycznie miejscu" - gdzie im łatwiej było go zamontować
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            No niestety masz racje. Trzeba szukać po nitce do kłębka czyli po kablach od sterownika może coś się znajdzie.
                            On jest podłączony do kostki 14 pinowej pod pin 14 (przewód zielono-niebieski) i pin 5 (niebiesko - czerwony). Ale kolory kabli też mogą być inne więc trzeba patrzeć po pinach.
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez mroko
                              Ale kolory kabli też mogą być inne więc trzeba patrzeć po pinach
                              kolory kabli się praktycznie zgadzają ZTCP - gdy latem walczyłem z przekaźnikiem, to od razu sobie sprawdziłem, także tu raczej jest OK - pozostaje pytanie, dokąd prowadzą

                              na razie do odłączenia zasilanie sprzęgiełka klimatyzacji (chyba najprościej), a jak zrobi się znacząco cieplej, to będę szukał realnego rozwiązania. chyba czas poszukać po szrotach innego egzemplarza przekaźnika J293 z możliwością sprawdzenia na miejscu (aby niepotrzebnie nie wydawać kasy) - być może sam przekaźnik zwiera z jakiejś okazji styki - choć byłoby tu strasznie dużo zbiegów okoliczności, żeby nagle wszystkie warunki naraz stawały się spełnione: temperatura otoczenia, wciśnięty klawisz "AC", ciśnienie w układzie...., odczyt że włączony jest wentylator...

                              niemniej dzięki za pomoc

                              Komentarz

                              Pracuję...